понедельник, 27 марта 2017 г.

Цей блог допоможе учням та їх батькам при вивчені  шкільного курсу інформатики. Ви знайдете тут багато корисного та цікавого.




Бажаю успіху!

 Для  учнів, які вивчають інформатику з 2 класу
В основу навчального курсу «Інформатика» для 5–9 класів покладено розвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок. Предметні компетентності формуються завдяки виконанню перелічених вище завдань. 


Роль курсу інформатики у формуванні ключових компетентностей відображено в табл. 1.

Таблиця 1. Ключові компетентності в курсі інформатики



Ключові компетентності

Компоненти
1
Спілкування державною
(і рідною у разі відмінності) мовами
Уміння:
створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою;
висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології.
Ставлення:
усвідомлення комунікаційної ролі ІТ;
уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику;
надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами
2
Спілкування іноземними мовами
Уміння:
використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами;
використовувати програмні засоби для перекладу текстів та тлумачення іноземних слів;
оперувати базовою міжнародною ІТ-термінологією.
Ставлення:
усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті;
розуміння необхідності володіння іноземними мовами для онлайн-навчання й активного залучення до європейської та глобальної спільнот, усвідомлення своєї причетності до них
3
Математична компетентність
Уміння:
розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій.
Ставлення:
усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;
планувати та проводити навчальні дослідження та комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій;
послуговуватися технологічними пристроями.
Ставлення:
усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики;
усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях
5
Інформаційно-
цифрова компетентність
Розкривається у змісті предмета
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння:
організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності.
Ставлення:
виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики;
усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя;
усвідомлення відповідальності за власне навчання
7
Ініціативність і підприємливість
Розкривається через наскрізну змістову лінію
8
Соціальна та громадянська компетентності
Розкривається через наскрізну змістову лінію
9
Обізнаність та самовираження у сфері культури
Уміння:
грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі;
враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо).

Ставлення:
культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві;
усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Розкривається через наскрізну змістову лінію

Завдяки розвивальному компоненту курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне, синтетичне, логічне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак, толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей і мисленнєвих навичок не є винятково завданням навчання інформатики, а відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь:
             визначати послідовність дій, які необхідно виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;
            подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;
            використовувати алгоритмічні структури;
            застосовувати алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;
            добирати якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі
(на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);
            визначати параметри об'єктів та їх можливі значення;
            класифікувати явища та об'єкти;
            знаходити структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;
            подавати дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;
            формулювати задачі з опрацювання структур даних і формалізувати їх з метою подальшого автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів (зазначені вміння є основою структурного мислення).



Наскрізні змістові лінії

Наскрізні змістові лінії є соціально значущими надпредметними темами, які допомагають формувати в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. 
Вони є засобом інтеграції ключових і предметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів. Відображення наскрізних змістових ліній у курсі інформатики показано в табл. 5.

Таблиця 5. Наскрізні змістові лінії в курсі інформатики


Наскрізна лінія
5–7 класи
8–9 класи
Екологічна безпека та сталий розвиток
Розуміння інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у збереженні довкілля
Проведення досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку.
Створення персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання протягом життя, саморозвитку та самореалізації себе як члена соціуму

Грома-
дянська відповідаль-ність
Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав
Формування здатності вести дискусію та відстоювати свою позицію щодо актуальних питань функціонування громадянського суспільства, пов’язаних зі сферою ІТ, наприклад, про рівний доступ та цифрову нерівність, віртуальний світ, штучний інтелект, ІТ-юриспруденцію, авторське право на інформаційний продукт, кібербезпеку. Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення
Здоров'я і безпека
Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи
з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Формування ставлення до проблем та наслідків комп'ютерної залежності, уміння її уникати та мінімізувати негативний вплив комп’ютерних технологій на власне здоров’я. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз.
Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо
Підприєм-
ливість та фінансова грамотність
Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати
Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ. Знання основ підприємництва в ІТ-сфері. Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків

1 комментарий:

  1. Why the new COVID-19 pandemic is so devastating - Dr
    COVID-19 군산 출장샵 pandemic has hit 논산 출장안마 the U.S. economy in ways that 원주 출장샵 are far 순천 출장샵 from being completely 논산 출장안마 eradicated, experts say.

    ОтветитьУдалить