Цей блог допоможе учням та їх батькам при вивчені шкільного курсу інформатики. Ви знайдете тут багато корисного та цікавого.
Бажаю успіху!
Для учнів, які вивчають інформатику з 2 класу
В основу навчального курсу
«Інформатика» для 5–9 класів покладено розвивально-компетентнісний
підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а
також розвиток певних мисленнєвих навичок. Предметні компетентності формуються
завдяки виконанню перелічених вище завдань.
Таблиця 1. Ключові компетентності в
курсі інформатики
Ключові компетентності
|
Компоненти
|
|
1
|
Спілкування державною
(і рідною у разі відмінності) мовами |
Уміння:
створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно
комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі
відмінності) мовою;
висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних
інформаційних технологій з використанням відповідної термінології.
Ставлення:
усвідомлення комунікаційної ролі ІТ;
уникнення невнормованих іншомовних запозичень у
спілкуванні на ІТ-тематику;
надавання переваги використанню програмних засобів та
ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами
|
2
|
Спілкування іноземними мовами
|
Уміння:
використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом
іноземними мовами;
використовувати програмні засоби для перекладу текстів та
тлумачення іноземних слів;
оперувати базовою міжнародною ІТ-термінологією.
Ставлення:
усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у
глобальному контексті;
розуміння необхідності володіння іноземними мовами для
онлайн-навчання й активного залучення до європейської та глобальної спільнот,
усвідомлення своєї причетності до них
|
3
|
Математична компетентність
|
Уміння:
розуміти, використовувати та створювати математичні моделі
об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей
засобами інформаційних технологій.
Ставлення:
усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ
|
4
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
Уміння:
застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та
системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;
планувати та проводити навчальні дослідження та
комп’ютерні експерименти в галузі природничих наук і технологій;
послуговуватися технологічними пристроями.
Ставлення:
усвідомлення міждисциплінарного значення інформатики;
усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних
технологіях
|
5
|
Інформаційно-
цифрова компетентність |
Розкривається у змісті предмета
|
6
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Уміння:
організовувати свою діяльність з використанням програмних
засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами
соціуму;
самостійно опановувати нові технології та засоби
діяльності.
Ставлення:
виявлення допитливості, наполегливості, впевненості,
вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові
чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики;
усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом
усього життя;
усвідомлення відповідальності за власне навчання
|
7
|
Ініціативність і підприємливість
|
Розкривається через наскрізну змістову лінію
|
8
|
Соціальна та громадянська компетентності
|
Розкривається через наскрізну змістову лінію
|
9
|
Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Уміння:
грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати
та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості
співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному
просторі;
враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних
продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо).
Ставлення:
культурна самоідентифікація, повага до культурного
розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві;
усвідомлення впливу інформатики та інформаційних
технологій на людську культуру та розвиток суспільства
|
10
|
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Розкривається через наскрізну змістову лінію
|
Завдяки
розвивальному компоненту курс інформатики має розвивати в учнів аналітичне,
синтетичне, логічне й критичне мислення, творчі здібності, естетичний смак,
толерантність та повагу до чужого інтелектуального продукту, здатність
аналізувати різноманітні процеси та явища й з’ясовувати їхні
причинно-наслідкові та структурні зв’язки. Хоча розвиток зазначених здатностей
і мисленнєвих навичок не є винятково завданням навчання інформатики, а
відбувається не меншою мірою під час вивчення інших навчальних предметів, саме
в процесі навчання інформатики закладаються основи таких умінь:
●
визначати послідовність дій, які необхідно
виконати для розв’язування певних задач, тобто розробляти алгоритми;
●
подавати
алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх;
●
використовувати
алгоритмічні структури;
●
застосовувати
алгоритми для опрацювання різнотипних повідомлень;
●
добирати
якомога ефективніший алгоритм розв’язування задачі
(на зазначених уміннях базується алгоритмічне мислення);
●
визначати
параметри об'єктів та їх можливі значення;
●
класифікувати
явища та об'єкти;
●
знаходити
структурні зв'язки між класами об'єктів, класифікувати знайдені зв’язки;
●
подавати
дані в табличному та графічному вигляді, інтерпретувати дані, подані графічно;
●
формулювати
задачі з опрацювання структур даних і формалізувати їх з метою подальшого
автоматизованого розв’язування з використанням ІКТ-засобів (зазначені
вміння є основою структурного мислення).
Наскрізні
змістові лінії
Вони є засобом інтеграції
ключових і предметних компетентностей, навчальних предметів та предметних
циклів. Відображення наскрізних змістових ліній у курсі інформатики показано в
табл. 5.
Наскрізні
змістові лінії
Наскрізні
змістові лінії є соціально значущими надпредметними темами, які допомагають
формувати в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивають здатність
застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Таблиця 5. Наскрізні змістові лінії
в курсі інформатики
Наскрізна лінія
|
5–7 класи
|
8–9 класи
|
Екологічна безпека та сталий
розвиток
|
Розуміння
інноваційного потенціалу ІТ як ключового фактору суспільного розвитку. Знання
обов’язків щодо утилізації технологічних пристроїв та її значення у
збереженні довкілля
|
Проведення
досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з
використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації.
Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку.
Створення
персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання протягом
життя, саморозвитку та самореалізації себе як члена соціуму
|
Грома-
дянська відповідаль-ність |
Виховання
поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості
та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та
патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та
контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо
дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав
|
Формування
здатності вести дискусію та відстоювати свою позицію щодо актуальних питань
функціонування громадянського суспільства, пов’язаних зі сферою ІТ,
наприклад, про рівний доступ та цифрову нерівність, віртуальний світ, штучний
інтелект, ІТ-юриспруденцію, авторське право на інформаційний продукт,
кібербезпеку. Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення
відповідальності за їх порушення
|
Здоров'я
і безпека
|
Дотримання
правил безпеки життєдіяльності під час роботи
з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
Навчання
плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням
інформаційних технологій. Формування ставлення до проблем та наслідків комп'ютерної
залежності, уміння її уникати та мінімізувати негативний вплив комп’ютерних
технологій на власне здоров’я. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої
від ІТ-загроз.
Навчання
методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання
сеансів користувача, надійних паролів тощо
|
Підприєм-
ливість та фінансова грамотність |
Використання
інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння
визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати
|
Здатність
генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ. Знання основ
підприємництва в ІТ-сфері. Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу
маркетингу та підприємницької діяльності. Використання електронних таблиць
для фінансових розрахунків
|
Why the new COVID-19 pandemic is so devastating - Dr
ОтветитьУдалитьCOVID-19 군산 출장샵 pandemic has hit 논산 출장안마 the U.S. economy in ways that 원주 출장샵 are far 순천 출장샵 from being completely 논산 출장안마 eradicated, experts say.